zondag 27 april 2008

Mag het wat schoner?

De laatste stacaravan die wij gehuurd hebben was niet schoon en rook muf.
Nu is het principe van verhuur dat er altijd mensen vóór jou in de caravan gewoond, geslapen, gegeten en geleefd hebben, maar dan graag zonder sporen achter te laten. Hou dat idee even vast.

Langzamerhand gaan huurcaravans van de verschillende organisaties steeds meer op elkaar lijken. Er zijn weliswaar grotere versies, luxere uitvoeringen, met airco en met kinderzitje, maar de standaard caravan is alleen in details verschillend. En als er bij aankomst een bordje of kopje mist is dat zo geregeld. De couriers zijn vriendelijk en de zon schijnt.

Maar o wee als de caravan nog smerig is. Dan heb ik het niet over wat zand of stof, maar wel over haren in de douche, vlekken op de slaapkamers en vuile pannen. Dat verpest de vakantie nog voordat ie begonnen is. Je baalt en de verhuurorganisatie krijgt uiteraard de schuld.

Maar het zijn vooral de schoonmakers die blaam treffen. Ik heb wel eens toegekeken hoe naast ons een courier de caravan schoonmaakte. Ik ben absoluut geen poetser, maar met een vies doekje eerst aaien over de grond en dan met hetzelfde doekje door de koelkast vegen lijkt me geen goed idee. Ik zou niet graag in die caravan terechtkomen.

Beste verhuurorganisaties, mijn boodschap is deze: zorg voor controle en kwaliteitsbewaking van de schoonmaak. Zet de ramen open en zorg dat de zaak fris ruikt. Ik ben de caravan-indeling allang vergeten, maar bij de keuze van een nieuwe vakantie speelt zo'n vieze ervaring zwaar mee.

Geen opmerkingen: