donderdag 17 maart 2011

Een betere navigatie voor onze sites

Soms zet een artikeltje in een tijdschrift je aan het denken.

Een groot deel van onze tijd gaat zitten in het verbeteren van onze sites, met drie uitgangspunten: wat vinden onze bezoekers belangrijk (inhoud, actualiteit), hoe makkelijk is de informatie te vinden en wordt die gepresenteerd (navigatie, vormgeving) en tenslotte: hoe zorgen we dat we goed gevonden worden in Google?

Deze maand (maart 2011) staat er in Twinkle (magazine voor webshopwinkeliers) een goed verhaaltje over Navigatie door deze zoekmachinespecialist. Het betreft onder andere een betere hoofdnavigatie op de site.

Voor ons een reden om onze hoofdnavigatie te herzien. We hebben een betere splitsing aangebracht tussen de kampeerthemas op de hoofdmenubalk, en de items over de site en organisatie - in een kleiner lettertype rechtsboven in de header.

Op deze manier moet de navigatie nog duidelijker worden voor zowel de bezoekers als de zoekmachines. Vergelijk eens het nieuwe topmenu op onze site over kampeervakanties en de oude op de site over vakantieparken. Deze zal binnen-zeer-kort uiteraard ook aangepast worden.

Geen opmerkingen: