dinsdag 6 april 2010

Hoe meer bezoekers hoe beter? Ik denk het niet!

Iedere commerciƫle website probeert hoog in Google te komen en zoveel mogelijk bezoekers te trekken. Met goede content, via zoekmachine-optimalisatie en met links vanaf andere sites. Deel de kosten door het aantal bezoekers en dan weet je de kosten per bezoeker. Meer bezoek betekent dus lagere kosten?

Veel van onze relaties adverteren ook via Marktplaats.nl. Dat levert veel verkeer op. De kosten per bezoeker zijn daar niet zo hoog, maar de resultaten (verkopen, brochure-aanvragen) zijn veel minder. En dat is jammer. Zet liever in op kwaliteit dan op kwantiteit van je bezoekers; volume is belangrijk, maar je moet je wel steeds afvragen wat het doel van een site is en of je de juiste bezoekers trekt.

Neem bij voorbeeld onze site www.huurtent.nl. Ons doel is om bezoekers gericht te informeren over kampeervakanties en een beter afgewogen keuze (prijs, kwaliteit, faciliteiten) te laten maken.
Ik ben niet geinteresseerd in zoveel mogelijk bezoek, maar wel in zoveel mogelijk zoekers naar kampeervakanties. Als ik de juiste content/informatie bied, zullen er via onze site meer vakanties geboekt worden.

Met de juiste content, en een juiste Google-campagne kun je de kwaliteit van je bezoek enorm opvoeren. Meet dan niet alleen de groei in bezoekers, maar ook of de conversie verbetert.

Geen opmerkingen: