woensdag 12 mei 2010

Verschuiving van aanbieders

Deze week was ik uitgenodigd voor een lunchafspraak met een belangrijke adverteerder. Natuurlijk hebben we het gehad over de ontwikkelingen op de kampeervakantiemarkt, de gevolgen van de recessie en de mogelijkheden om de prima samenwerking nog een stap te verbeteren.

Uit de cijfers blijkt dat de clicks en verkopen bij deze adverteerder wat achter lopen terwijl onze site over kampeervakanties nog steeds groeit. Niet zo hard als vorig jaar, maar daar heeft de hele markt last van.

In eerste instantie had ik daar geen verklaring voor, maar na een grondige analyse blijkt er een aanmerkelijke verschuiving te zijn van de klassieke -camping only- aanbieders van kampeervakanties naar de meer algemene reisorganisaties, die ook goede stacaravans en bungalowtenten aanbieden op de grote campings rond de middellandse zee. Onze bezoekers hebben de weg gevonden, en ik denk dan graag dat wij daar aan bijdragen door het totale aanbod inzichtelijk, maar ook toegankelijk te maken.

Met name de grote reisorganisaties hebben een dusdanig divers aanbod dat het lastig zoeken is, en via ons portaal kun je veel makkelijker het aanbod vinden aan b.v. het Gardameer of aan de Cote d'Azur.
Dat geeft dan ook meteen aan wat de meerwaarde is van portalen zoals ww.huurtent.nl.

Hoe dan ook, deze lunch was prima, en een bron van ideeen wat mij betreft. Ik laat me dan ook graag vaker uitnodigen.

Geen opmerkingen: