zondag 27 december 2009

Wintersport is niet aan mij besteed...

Wintersport is aan mij niet besteed. Wij zijn met de kinderen al vaker naar de sneeuw geweest, en ik vind het fantastisch om te zien hoe ze op hun snowboard de mooiste afdalingen maken. De besneeuwde bergen zijn indrukwekkend, en de lunch aan de piste is heerlijk, maar dat skieen...

Ik ben wel sportief, en de hele dag in de sneeuw houdt me wel bezig, maar die lange latten zitten me altijd dwars. "Naar de berg leunen" zegt de skileraar, voor je uit kijken en op tijd je bochtjes draaien - mij lukt het niet. Ik heb het intussen opgegeven en ben tot de conclusie gekomen dat ik in mijn vorige leven Italiaan geweest ben. De zon, zee, het leven en het eten daar zijn mijn droom, en ik droom intussen alweer van de zomer.

De afgelopen maanden hebben we veel tijd gestopt in het aktualiseren van onze verschillende vakantiesites als huurtent.nl en mietcaravan.com en zijn alweer volop bezig met zwembaden, blauwe luchten en zomervakanties. Geen wonder dat we tijdens de kerstdagen de vakantieplannen van iedereen alweer gepeild hebben.

Nog niemand had er plannen gemaakt. Het lijkt erop dat de meesten hun beslissing nog even voor zich uit schuiven en pas in januari of later gaan boeken. Of dat nu komt door de economische onzekerhied, de inentingen, de Qkoorts of een combinatie weet ik niet, maar het echte boekingsseizoen moet nog loskomen.

Intussen kijk ik naar buiten op deze grijze 3e kerstdag en zie de sneeuw alweer verdwijnen. Jammer, want het zag er vorige week prachtig uit. Alleen dat skieen, dat laat ik graag aan anderen.

Geen opmerkingen: